Fiziksel İnternet’in düşündürdükleri

Posted on Updated on


Bugün bilişim yüksek lisansta yönetim bilişim sistemleri dersinde ve bilişim doktorada bilgi yönetimi dersinde bahsettiğim konuları tamamlayıcı olarak bu videoyu izlemenizi öneriyorum. İnsanların arada sırada durup kullandıkları bazı kavramların gerçekle öyle olup olmadıklarını düşünmeleri gerekiyor. Internet gerçekten sanal bir ortam mı? Yoksa fiziksel bir ortam mı?
Bunu, işin mühendislik tarafını düşünmeden tek taraflı yorumlayanlara özellikle soruyorum.
Ayrıca ve belki daha da önemlisi Research Methods in Social Sciences dersimde bahsettiğim “araştırma yapmak ne demektir” konusunu yavan bulan “ben gazeteci oldum artık” diye düşünen ve “neyi araştıralım” diye soran öğrencilerim için de güzel bir fikir verecek bu konuşma: bir sincabın insanın başına açtığı işin ucu nereye kadar gidiyor görebilirler.
Son olarak, videoyu dikkatle izlerseniz sanal(!) ağların ekonomi-politiği konusunda da fikir sahibi oluyorsunuz: okyanusların altına kablo döşeyen mühendislerin hepsi de 40 lı yaşlarında olan İngilizler.🙂

http://www.ted.com/talks/lang/tr/andrew_blum_what_is_the_internet_really.html

Leave a Reply

