Gerçek zamanlı pazarlama ve bilgi yönetimi ilişkisi

Posted on Updated on


Bilgi Yönetimi derslerimde de bahaettiğimiz gibi Gerçek zamanlı pazarlama, ancak kurumsal veri ile sosyal medya verisini entegre ettiğimizde gerçek anlamda yapılmış oluyor. İletişim kavramları açısından konuyu ele aldığımızda durumu “zaman ve mekanda sıkışma” olarak tarif ermek mümkün. “Sürekli yayın” yaklaşımı da çok önemli. Bir markanın reklam filmi aralıkları bir kaç ay olabilir ama tweet aralıkları olamaz🙂
Ayrıca çok hızlı geri dönüş yapılması gereken bir ortam sosyal medya. Bu ortamda müşteriyi sadece alışveriş yaparken takip etmek de yeterli değil. Sosyal medyadaki her anını “monitoring” denen yöntemle izlemek gerekiyor ve tabii anlık fikir madenciliği ölçümlemeleri de yapmak gerekiyor. Bu da gerçek zamanlı olarak pazarlama, iletişim ve teknoloji işbirliğini gerektiriyor.
Bu yazı, final projesi için sizden istediğim şeyleri de özetliyor aslında. Paylaşım için @Gulcin_Erdogan a teşekkürler.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s