İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları

İNTERNET VE SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMALARI YÜKSEK LİSANS ARAŞTIRMA KONULARI

 1. Atlas.ti programı
2. Nvivo programı
3. Maxqda programı
4. Anket programı: surveymonkey.com
5. Anket programı: nebu.com
6. Anket programı: cvent.com
7. Anket programı: surveey.com
8. Anket programı: surveybuilder.info
9. Dijital pazarlama araçları: Ahrefs
10. Dijital pazarlama araçları : Crazyegg
11. Dijital pazarlama araçları : Agorapulse
12. Dijital pazarlama araçları : Buzzsumo
13. Dijital pazarlama araçları : Web engage
14. Dijital pazarlama araçları : Ubersuggest
15. Dijital pazarlama araçları : Madmimi ve Aweber
16. Twitter ölçümleme: Twitrratr, Retweetrank, BackTweets,
17. Twitter ölçümleme: Favstar.fm, TweetReach, DoesFollow

1. Araştırmanın Amacı ve Metodolojisi

Dersimizde yapacağımız sosyal medya araştırmamızın hareket noktası, LSE’den Charlie Beckett’in blogunda Newsmaking in the Twittersphere başlığıyla bahsettiği, Marco Toledo Bastos ve Gabriela Zago’nun yaptığı Tweeting News Articles: Readership and News Sections in Europe and the Americas isimli araştırmadır. Amacımız, Türkiyedeki ulusal gazeteler üzerinde benzer bir araştırma yapmak ve Twitter özelinde gazetelerideki haberlerin yayılımını incelemektir.

Dersimizde araştırmanın metodolojisinin nasıl olacağını belirlerken tahtada yaptığım açıklamalara buradan ve bu dosyadan ulaşabiliirsiniz. Verileri kaydetmek için kullanacağımız veri toplama formunu excel dosya formatında buradan ulaşabilirsiniz.

2. Konusunu sizin belirleyeceğiniz İçerik Analizi Çalışması

3-5 adet #hashtag (anahtar kelimeler)
Maksimum 200 mesaj
incelenecek
Aranacak Sorular:
1. Anahtar kelimelerin geçtiği Toplam mesaj sayısı?
2. Bu anahtar kelimeler ile kaç kişi mesaj atmış?
3. Bunların ne kadarı spam (konuyla alakasız)?
4. En çok konuşulan konu?
5. En çok Kimler (hangi hesaplar) konuşuyor?
6. En çok ne(ler) hakkında hangi paylaşımlarda bulunuyor(lar)?
7. Etkileşim oranı (mesajın etkisi) nedir?
8. Mesajın duygu yükü (pozitif, negatif, nötr)

Araştırmanın yapılacağı ortamlar:
Twitter
Youtube
İnstagram
Facebook hesapları / sayfaları

Sosyal medya platformlarında yapılan ölçümlemeler

Sosyal medyada veri toplama ve analizi

Örnek Çalışma-1
Örnek Çalışma-2
Örnek Çalışma-3

3. Gazetecilerin sosyal medya hakkındaki düşünceleri

Gazeteciler için yeni ve etkileşimli sosyal araçları kullanma olanağı sunan sosyal medya aynı zamanda çeşitli zorlukları da beraberinde getirmiş bulunuyor. Sosyal medya ortamı şüphesiz ki gazeteciliğin geleceğinde önemli rol oynayacak. Bu ödevde, sizler müstakbel gazeteciler olarak, Türkiye’deki gazetecilerle bu konuda bir röportaj gerçekleştireceksiniz. Sizin seçeceğiniz ünlü/tanınmış bir gazeteci ile görüşüp sosyal medya ile ilgili ne düşündüğünü aşağıdaki soruları sorarak öğrenmeye çalışacağız.

Sorular:
a) Bir gazeteci olarak sosyal medya platformlarını nasıl görüyorsunuz? Sizin için sosyal medya ne anlama geliyor?
b) Sizce bir gazeteci sosyal medya araçlarını haber toplama sürecine en iyi şekilde nasıl katabilir?
c) Sizce sosyal medya platformları güvenilebilir haber kaynağı olarak görülebilir mi?
d) Sizce sosyal medya aracılığı ile toplanan enformasyon için hangi etik standartlar uygulanmalı?
e) Sizce bir gazetecinin bir sosyal medya kullanıcısı olarak takınacağı rol ne olmalıdır? Sosyal medyada hangi kişisel görüşlerini paylaşmalı veya paylaşmamalıdır?

Bu sosyal medya konusu çerçevesinde siz de bu sorulara ek başka sorular sorabilirsiniz. Bu ödevde üçer kişilik gruplar halinde çalışılacak. Röportajların ses kayıtları ve transkripsiyonları yapılacak. Görüşülen ünlü/tanınmış gazeteci ile bir fotoğraf çektirilecek🙂 Sonra bu röportajları derleyip bir kitap haline getireceğiz. Görüşebileceğiniz gazetecilerin listesine http://www.yazaroku.com/, http://www.gazeteoku.com/tum-yazarlar.html ve benzeri internet adreslerinden bulaşabilirsiniz. Hangi gazeteci ile görüşeceğinizi bana önceden bildirmeniz gerekmektedir. Aksi taktirde başka gruplarla çakışmalar olabilir.


One thought on “İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları

    […] İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları […]

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s